miércoles, 20 de marzo de 2019

Butlletí e-Escoles Verdes Programa Escoles Verdes Departament de Territori i Sostenibilitat. ISSN 2014-4059 Març 2019 #117

Butlletí
e-Escoles Verdes
Programa Escoles Verdes
Departament de Territori i Sostenibilitat. ISSN 2014-4059
Març 2019 #117
"Si no és ara, quan? Si no som nosaltres, qui?"
Màxima del projecte "Tinguem cura del planeta".
El moviment “Fridays for future” arriba als centres educatius de Catalunya
La Greta Thunberg és l‘estudiant sueca, de 16 anys, que lidera aquest moviment juvenil d’abast internacional que va començar amb la seva iniciativa de fer vaga d’escola els divendres per protestar davant el Parlament suec contra l’escalfament global. L’estiu passat va participar a la COP24 de Katowice sobre el canvi climàtic pronunciant un colpidor discurs i demanant als negociadors un compromís polític. El moviment “Fridays for future“ movilitza a joves de tot el món que s’han sumat a la seva crida fent aturades simbòliques els divendres als centres educatius i convocant una protesta global aquest divendres 15 de març. El moviment ha estat seguit amb interès per molts joves, famílies i docents que han donat suport a la iniciativa. #ParentsForFuture i #TeachersForFuture.
Si el vostre centre decideix donar suport a aquest moviment us animem a compartir-ho a la xarxa amb els hastags #fridaysforfuture #teachersforfuture.
En el proper butlletí farem un recull del ressó a Catalunya d’aquest moviment de joves.
Llegiu-ne més

Us expliquem

 
Es constitueix el grup impulsor dels projectes d’aprenentatge servei i de servei comunitari d’àmbit ambiental
El 26 de febrer ha tingut lloc la primera reunió d’aquest grup format per administracions públiques i entitats del Tercer sector que comparteixen l’objectiu de promoure projectes d'aprenentatge servei d’àmbit ambiental.
Llegiu-ne més
shadow bottom
Ja està en marxa la VII Conferència catalana “Tinguem cura del planeta”
L’equip de treball que coordina el projecte CONFINT a Catalunya ja ha començat les reunions i preparatius per a la celebració de la trobada, que tindrà lloc el dia 9 de maig de 2019 a Barcelona. 
Llegiu-ne més
 
shadow bottom
 
Continua el procés participatiu de millora del Programa Escoles Verdes
El proper 15 de març hi haurà una trobada de persones representants dels diferents agents que han intervingut fins ara en els debats territorials per avançar en la construcció del nou model del Programa.
Llegiu-ne més
shadow bottom

Les escoles parlen...

 
El projecte Trobem l’aula més sostenible! del Col·legi Regina Carmeli de Rubí (Vallès Occidental)
L'alumnat de l'optativa d'educació ambiental de 2n d'ESO ha proposat fer un concurs per escollir l'aula més sostenible. Una comissió dels alumnes de l'optativa faran de jutges i passaran dos cops per setmana per cada classe per fer-ne una avaluació ambiental.
Llegiu-ne més
shadow bottom
Ja és a punt l’hort de l’escola Pilarín Bayés de Sant Quirze del Vallès (Vallès Occidental)
Durant el primer trimestre s’han fet les tasques de manteniment a l’hort: s’ha abonat la terra, s’han preparat les parcel·les i s’han solucionat els problemes amb les ortigues. Ara ja està per plantar. 
Llegiu-ne més
 
shadow bottom
 
A l’escola de Llers durant les Jornades Culturals hem fet “La volta al món“
Durant aquests dies l’alumnat ha conegut projectes solidaris a Kènia com la construcció d’un pou d’aigua perquè els nens i nenes d’una escola no hagin de caminar deu quilòmetres cada dia per tenir aigua a l’escola, ha fet tallers culinaris descobrint menjars típics dels diferents continents i diferents realitats que els ha fet prendre consciència de la pobresa de molts països i del malbaratament alimentari.
Llegiu-ne més
shadow bottom
Reunió d’ex-alumnes i actual alumnat del Col·legi Maria Immaculada de Tremp (Pallars Jussà) participants en el projecte CONFINT
Un dels principis que promou el projecte Tinguem Cura del Planeta (CONFINT) és el de jove educa jove. En aquesta línia el centre ha promogut la trobada d’exalumnes que van participar en edicions anteriors d’aquest projecte amb els joves representants actuals per tal de compartir les seves experiències.
Llegiu-ne més
 
shadow bottom
 
Reducció del plàstic al 100% dels pícnics a l‘escola Jeroni de Moragas de Santpedor (Bages)
El centre ha aconseguit la reducció del 100% de les bosses de plàstic dels pícnics amb l’adquisició de tres caixes reutilitzables, en dues de les quals hi van els entrepans embolicats en bosses de paper i a l’altre, la fruita.
Llegiu-ne més
shadow bottom

Fem xarxa

 
Fòrum Escoles Verdes de La Garrotxa
El 15 de febrer s’ha celebrat a l’Institut La Garrotxa d’Olot el primer fòrum comarcal on van participar els comitès ambientals de les sis escoles verdes de la Garrotxa. Al llarg del matí els assistents han pogut compartir bones pràctiques que es duen a terme als seus centres educatius.
Llegiu-ne més
shadow bottom
Fòrum Escoles Verdes del Maresme i Vallès Oriental
El 26 de febrer s’han trobat a Tordera més de 100 alumnes de 25 escoles verdes del Maresme en una jornada d’intercanvi en què, professorat i alumnat, han pogut conèixer quins temes ambientals estan treballant els centres aquest curs.
Llegiu-ne més
 
shadow bottom
 
Trobada territorial d’escoles verdes Bressol a Argentona (Maresme)
El 16 de febrer s’han trobat a l’escola Bressol el Bosquet d’Argentona una vintena de mestres de les escoles verdes bressol de la Catalunya Central, comarques gironines, del Maresme i del Vallès Oriental.
Llegiu-ne més
shadow bottom

Recursos

 
Nou entorn web sobre la qualitat de l’aire
La Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic del Departament de Territori i Sostenibilitat estrena nou entorn integrador amb la finalitat de fer més accessible la informació sobre la qualitat de l’aire.
Llegiu-ne més
shadow bottom
 
shadow bottom
 
shadow bottom
Recurs sobre el canvi climàtic: Propostes per treballar en grup
Material disponible en format pdf al web del Ministeri per a la Transició Ecològica.
Llegiu-ne més
 
shadow bottom

Enllaços d'interès

TwitterImprimeix
Alta Baixa Contacte Butlletins anteriors
ISSN: 2014-4059
logo_generalitat

No hay comentarios: