La Greta Thunberg és l‘estudiant sueca, de 16 anys, que lidera aquest moviment juvenil d’abast internacional que va començar amb la seva iniciativa de fer vaga d’escola els divendres per protestar davant el Parlament suec contra l’escalfament global. L’estiu passat va participar a la COP24 de Katowice sobre el canvi climàtic pronunciant un colpidor discurs i demanant als negociadors un compromís polític. El moviment “Fridays for future“ movilitza a joves de tot el món que s’han sumat a la seva crida fent aturades simbòliques els divendres als centres educatius i convocant una protesta global aquest divendres 15 de març. El moviment ha estat seguit amb interès per molts joves, famílies i docents que han donat suport a la iniciativa. #ParentsForFuture i #TeachersForFuture.
Si el vostre centre decideix donar suport a aquest moviment us animem a compartir-ho a la xarxa amb els hastags #fridaysforfuture #teachersforfuture. En el proper butlletí farem un recull del ressó a Catalunya d’aquest moviment de joves.
El 26 de febrer ha tingut lloc la primera reunió d’aquest grup format per administracions públiques i entitats del Tercer sector que comparteixen l’objectiu de promoure projectes d'aprenentatge servei d’àmbit ambiental.
L’equip de treball que coordina el projecte CONFINT a Catalunya ja ha començat les reunions i preparatius per a la celebració de la trobada, que tindrà lloc el dia 9 de maig de 2019 a Barcelona.
El proper 15 de març hi haurà una trobada de persones representants dels diferents agents que han intervingut fins ara en els debats territorials per avançar en la construcció del nou model del Programa.
L'alumnat de l'optativa d'educació ambiental de 2n d'ESO ha proposat fer un concurs per escollir l'aula més sostenible. Una comissió dels alumnes de l'optativa faran de jutges i passaran dos cops per setmana per cada classe per fer-ne una avaluació ambiental.
Durant el primer trimestre s’han fet les tasques de manteniment a l’hort: s’ha abonat la terra, s’han preparat les parcel·les i s’han solucionat els problemes amb les ortigues. Ara ja està per plantar.
Durant aquests dies l’alumnat ha conegut projectes solidaris a Kènia com la construcció d’un pou d’aigua perquè els nens i nenes d’una escola no hagin de caminar deu quilòmetres cada dia per tenir aigua a l’escola, ha fet tallers culinaris descobrint menjars típics dels diferents continents i diferents realitats que els ha fet prendre consciència de la pobresa de molts països i del malbaratament alimentari.
Un dels principis que promou el projecte Tinguem Cura del Planeta (CONFINT) és el de jove educa jove. En aquesta línia el centre ha promogut la trobada d’exalumnes que van participar en edicions anteriors d’aquest projecte amb els joves representants actuals per tal de compartir les seves experiències.
El centre ha aconseguit la reducció del 100% de les bosses de plàstic dels pícnics amb l’adquisició de tres caixes reutilitzables, en dues de les quals hi van els entrepans embolicats en bosses de paper i a l’altre, la fruita.
El 15 de febrer s’ha celebrat a l’Institut La Garrotxa d’Olot el primer fòrum comarcal on van participar els comitès ambientals de les sis escoles verdes de la Garrotxa. Al llarg del matí els assistents han pogut compartir bones pràctiques que es duen a terme als seus centres educatius.
El 26 de febrer s’han trobat a Tordera més de 100 alumnes de 25 escoles verdes del Maresme en una jornada d’intercanvi en què, professorat i alumnat, han pogut conèixer quins temes ambientals estan treballant els centres aquest curs.
El 16 de febrer s’han trobat a l’escola Bressol el Bosquet d’Argentona una vintena de mestres de les escoles verdes bressol de la Catalunya Central, comarques gironines, del Maresme i del Vallès Oriental.
La Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic del Departament de Territori i Sostenibilitat estrena nou entorn integrador amb la finalitat de fer més accessible la informació sobre la qualitat de l’aire.
No hay comentarios:
Publicar un comentario