viernes, 2 de agosto de 2013


#094
Consum notícies 
Butlletí de l'Agència Catalana del Consum
2a etapa
31 de juliol de 2013
ISSN 2013-889X | butlletins anteriors
Cal llegir i entendre bé un document abans de signar-lo.
Sumari
  • Consum a Twitter

    Consum a Facebook

    Les factures clares

    Autoavaluació d'empreses

    Empreses adherides a l'arbitratge de consum

    Codi de Consum de Catalunya
  • Càpsules de consum
 

:: Actualitat

L'Agència Catalana del Consum posa a l'abast de la ciutadania diferents eines i recursos que permeten millorar les relacions de consum, faciliten la prevenció d'incidències i fomenten el consum autosuficient.
L'aplicació Infoconsum ofereix consells pràctics de consum per saber com actuar, a més a més d'informar sobre els productes i serveis del mercat potencialment perillosos per al consum, i d'avisar de situacions de l'actualitat que afecten els drets dels consumidors.
Ara, amb la nova actualització, Infoconsum incorpora la possibilitat de fer consultes de consum i de denunciar productes o serveis que infringeixen les normes del mercat, i millora la geolocalització dels organismes dedicats a la informació dels consumidors.

El 24 de juliol es va inaugurar el nou punt d'informació d'Europe Direct, que forma part de la Xarxa Europe Direct que la Comissió té a Catalunya i les Illes Balears. Aquest sisè centre està al vestíbul del Pavelló Mestral del Recinte de la Maternitat de la Diputació.

La Comissió Europea ha presentat un paquet legislatiu que consisteix en dues propostes: una actualització de la directiva de 2007 sobre els serveis de pagament i un reglament sobre les tarifes d'intercanvi per contribuir a un mercat únic competent, innovador i segur.
Entre d'altres qüestions, cal destacar que l'entrada en vigor d'aquests textos suposarà, en el seu moment, la millora en la seguretat de les transaccions electròniques, la protecció en cas de reclamacions i la regulació dels recàrrecs a aplicar en els pagaments fets mitjançant targeta electrònica.
A Catalunya, el Codi de Consum ja recull una limitació d'aquests recàrrecs i, per tant, l'Agència Catalana del Consum porta temps treballant aquest tema. Fruit d'aquestes actuacions ja s'ha aconseguit que algunes de les empreses que aplicaven aquests recàrrecs ho hagin deixat de fer, com per exemple Ryanair, que ja no cobra un recàrrec en pagaments amb targeta, sinó el percentatge de l'import que està regulat.

S’ha retirat del mercat l’assecador de cabell (de viatge) marca Raydan, model 20109, amb el codi de barres 8429160201096 per risc d’incendi.
També s’ha retirat la garlanda lluminosa marca Santuaria Import referència HH201069 per risc de xoc elèctric i d'escanyament per possible ingestió (les 100 llums amb forma de raïm es desprenen fàcilment en peces petites).
I s’estan reparant gratuïtament els vehicles Skoda model Citingo, amb rang de bastidors: de TMB ZZZ AA ZDD 630729 a TMB ZZZ AA ZDD 640502 perquè en cas d’accident els airbags laterals podrien no activar-se o fer-ho amb retard.

Accediu a la informació sobre el Govern, l'acció pública i la gestió dels recursos.

:: Destaquem

La 9a edició del Quadre d'indicadors dels consumidors, elaborat per la Comissió Europea i publicat el juliol de 2013, mostra que calen més accions i esforços en favor d'un mercat únic, ja que la protecció dels drets de les persones consumidores varia de manera considerable entre els països.
Set de cada deu consumidors no saben què han de fer si reben un producte que no han encarregat i menys d'un terç dels minoristes desconeixen la legislació sobre el termini de què disposa un consumidor per retornar un producte defectuós per a la seva reparació. Per aquest motiu la Comissió Europea posarà en marxa una campanya adreçada tant a les persones consumidores com a les empreses per difondre millor els drets de consum.
Imatge Agència Catalana del Consum www.consum.cat
D'acord amb l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades personals han estat recollides, incorporades i tractades en un fitxer automatitzat, la finalitat del qual és trametre la publicació que el/la ciutadà/ana ha requerit. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General d'Atenció Ciutadana i Difusió i l'adreça on la persona interessada pot exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició és Via Laietana, 14, 3r, 08003 Barcelona.

No hay comentarios: