miércoles, 24 de febrero de 2016

#141 Consum notícies Butlletí de l'Agència Catalana del Consum 2a etapa

#141
Consum notícies 
Butlletí de l'Agència Catalana del Consum
2a etapa
23 de febrer de 2016
ISSN 2013-889X | butlletins anteriors
Abans de contractar un servei de telefonia, reviseu-ne les condicions (preus, termini per a la connexió inicial, permanències, qualitat de la cobertura...) i llegiu la lletra petita del contracte.
Sumari
  • Transparència

    Consum a les xarxes socials

    Taula de diàleg per a la prevenció dels transtorns de la conducta alimentària

    Salut i alimentació

    Empreses adherides a l'arbitratge de consum
 

:: Actualitat

Recomanacions per Nadal
Bankia ha obert el procés per retornar tota la inversió als accionistes minoristes que van acudir a la sortida a borsa de l'entitat el 2011. El procediment, vigent des del 18 de febrer de 2016 i que durarà tres mesos, ofereix una sortida ràpida i gratuïta als inversors minoristes i els permet recuperar el 100% del que van invertir més uns interessos compensatoris.

L'Agència Catalana del Consum recomana a totes les persones que tenien contractat un tractament en una de les clíniques dentals FunnyDent, ubicades a Sabadell i Mataró (tancades des del passat 29 de gener, sense avís previ), i que havien pagat la totalitat o una part de l'import del tractament, sense que hagin acabat de prestar el servei, que recopilin tota la documentació de què disposen (publicitat, pressupost, contractes, factures...) i, atesa l'evolució dels esdeveniments, presentin una denúncia als Mossos d'Esquadra.

Consulteu el llistat complet i detallat dels darrers productes alertats, amb l'explicació de la naturalesa del risc detectat, les mesures adoptades i les possibles recomanacions.

Jornada sobre l'impacte del frau de la carn de cavall
Tal i com va informar l'empresa Vitaldent en un comunicat el dia 16 de febrer, actualment totes les seves clíniques segueixen funcionant amb normalitat i els pacients estan essent atesos.
Vitaldent ha posat a disposició dels seus clients el número de telèfon gratuït 900 111 003, per resoldre els dubtes que puguin tenir.
El 59,2% dels pacients d'anorèxia i bulímia busquen en la seva primera cerca a internet continguts “no saludables”. Aquesta és una de les principals conclusions de l'informe Trastorns alimentaris i hàbits de cerca a internet: resultat d’una enquesta de població clínica, elaborat per un equip de metges i psicòlegs experts de la Taula de Diàleg per a la Prevenció dels Trastorns de la Conducta Alimentària. L'estudi es va presentar en el marc del simposi Anorèxia i Internet: Estem indefensos davant els perills de la xarxa?, celebrat el passat 10 de febrer, amb la presència del director de l'Agència Catalana del Consum (ACC), Alfons Conesa; la presidenta de la Taula de Diàleg, Marta Voltas; un dels coordinadors de l'estudi, el doctor Eduard Serrano (coordinador de la Unitat de TCA de l'Hospital Sant Joan de Déu), i la psicòloga Reyes Raspall, del Servei Especialitzat de Tractament de Conductes Alimentàries (SETCA).
Imatge Agència Catalana del Consum www.consum.cat

No hay comentarios: