miércoles, 8 de octubre de 2014

Generalitat de Catalunya. gencat.cat #122 Consum notícies Butlletí de l'Agència Catalana del Consum 2a etapa

#122
Consum notícies 
Butlletí de l'Agència Catalana del Consum
2a etapa
7 d'octubre de 2014
ISSN 2013-889X | butlletins anteriors
Si us ofereixen canviar de companyia elèctrica, no us precipiteu i penseu que teniu 14 dies per desistir del contracte
Sumari
  • Consum a les xarxes socials

    Consum, punt de trobada

    Pren el control de la teva economia

    Taula de diàleg per a la prevenció dels transtorns de la conducta alimentària

    Salut i alimentació

    Autoavaluació d'empreses

    Empreses adherides a l'arbitratge de consum

    Codi de Consum de Catalunya
  • Càpsules de consum

:: Actualitat

Imatge de la notícia sobre la nova factura de la llum
Amb el Nou Sistema de Preu Voluntari per al Petit Consumidor (PVPC) ha canviat la manera per la qual es calcula el preu de l'energia en aquestes factures.
Al nostre web trobareu un enllaç cal al simulador de la factura que ha fet la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència i moltes més explicacions per poder entendre la nova factura.

imatge de la signatura de l'acord entre ACC i OEA
El 3 d'octubre, el director de l'Agència Catalana del Consum (ACC), Alfons Conesa, i el secretari general de l'Organització dels Estats Americans (OEA), José Miguel Insulza, van formalitzar a Washington, amb la presència del delegat de la Generalitat als Estats Units, Andrew Davis, la signatura del memoràndum d'Entesa , autoritzat pel Consell Executiu de Govern el passat 30 de setembre, per col·laborar en matèria de protecció i promoció dels drets de les persones consumidores i usuàries.
L'Acord pretén implementar mecanismes de cooperació i col·laboració en el camp de la seguretat i la salut de les persones consumidores i usuàries, per millorar la circulació de productes segurs.

campanya de la UE dels drets dels consumidors
Aquesta campanya té com a objectiu incrementar entre comerciants i compradors el coneixement general sobre els drets de les persones consumidores a tota la Unió Europea.
Els esforços realitzats durant el darrer any, mostren un augment en la confiança dels ciutadans. El repte següent és assegurar que qualsevol ciutadà pugui exercir els seus drets i conegui on pot demanar consell o ajuda en cas que la necessiti.

distintiu apte per celíacs
L'empresa Radi S.L. (Premià de Mar) produeix des de 1998 pel sector de l'hostaleria i la restauració.
Recentment han creat una nova marca "El Rebost del Maresme" que fabrica en un format apte per al públic en general.

L'empresa H&M ha ordenat la retirada d'una pilota de goma escuma (model O/N 767680 P/N 0212555), de 9 cm de diàmetre, decorada en blanc i negre. Es pot trencar en trossos petits quan es mossega i podria provocar l'asfíxia de la mainada.
I s'ha retirat del mercat per risc d'asfíxia, les boles expansibles utilitzades en jardineria per al manteniment de la humitat en les plantes. Hi ha una etiqueta amb el codi de barres 8437004550064 que cobreix l'etiqueta amb el codi de barres 6942532966666. Les boletes augmenten un 50% la seva mida original i es presenten en una bossa de plàstic amb dibuixos de colors, molt atractiva per la quitxalla.



:: Destaquem

Vaig comprar un mòbil i als 2 dies se li apagava la pantalla i es bloquejava. La factura diu que si l'aparell deixa de funcionar durant els primers 14 dies, me'l canviaran, però ara a la botiga em diuen que no és així i que haig d'anar al fabricant. El fabricant, en canvi, em diu que la botiga me l'ha de canviar. Qui m'ha de donar un telèfon que funcioni?
L'establiment on heu comprat el mòbil és qui us l'ha de canviar, ja que durant els primers 6 mesos de garantia del producte, si aquest deixa de funcionar, s'entén que és un defecte d'origen. Si a més a més, a la factura consta aquesta indicació que us el canviaran si no han passat més de 14 dies des de la compra, us haurien d'haver facilitat un nou aparell.
Per tant, us aconsellem que demaneu un full de reclamació a la botiga. Si passat 1 mes des de la data en que els heu entregat el full, no us han donat cap resposta o aquesta no és satisfactòria, us heu d'adreçar a l'organisme de consum més proper al vostre domicili.



Imatge Agència Catalana del Consum www.consum.cat

No hay comentarios: