miércoles, 23 de marzo de 2016

#142 Consum notícies Butlletí de l'Agència Catalana del Consum 2a etapa

#142
Consum notícies 
Butlletí de l'Agència Catalana del Consum
2a etapa
22 de març de 2016
ISSN 2013-889X | butlletins anteriors
11.000 reclamacions resoltes per les vies voluntàries i gratuïtes de la mediació i l’arbitratge. (Balanç 2015)
Sumari
  • Transparència

    Consum a les xarxes socials

    Taula de diàleg per a la prevenció dels transtorns de la conducta alimentària

    Salut i alimentació

    Empreses adherides a l'arbitratge de consum
 

:: Actualitat

presentació de dades 2015
Durant 2015, l'Agència Catalana del Consum (ACC) de la Generalitat ha fomentat la mediació de consum com a eina de resolució de les reclamacions dels consumidors, i alhora, ha reforçat la seva aposta per la formació, orientant-la a les escoles i als agents econòmics. Aquestes són les principals conclusions de la memòria d'actuacions de l'ACC 2015, presentada el passat dia 14 de març amb motiu del Dia Mundial de les persones consumidores, pel secretari d'Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, i per la directora de l'Agència Catalana del Consum (ACC), Montserrat Ribera.

El Govern de la Generalitat ha nomenat Montserrat Ribera nova directora de l'Agencia Catalana del Consum (ACC) del Departament d'Empresa i Coneixement. Nascuda a Guardiola de Berguedà, l'any 1960, és llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona (UB) i diplomada en Fiscalitat i en Anàlisi Financer per EADA. Fins a l'actualitat, ha exercit com a Gerent de Coordinació Industrial a l'Agència per a la Competitivitat de l'Empresa (ACCIÓ).

L'ACC recomana als viatgers que, abans de desplaçar-se a l’aeroport, s'informin ja sigui a través de la seva companyia aèria o, si es tracta d’un viatge combinat, de la seva agència de viatges. Els passatgers afectats també haurien de conservar tota la documentació del vol (reserva, bitllet, targeta d'embarcament, contracte i publicitat), així com de les despeses sobrevingudes (desplaçaments, hotels, etc.).

Consum punt de trobada
Amb motiu del Dia Mundial de les persones consumidores, la directora de l'Agència Catalana del Consum, Montserrat Ribera; l'alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, i el regidor de Promoció Econòmica i Règim Interior, Lluís Amat, han inaugurat l'exposició Consum, punt de trobada a Martorell. L'exposició, que té un format original i diferent, ja que es pot veure de manera interactiva a l'interior d'uns contenidors, vol potenciar la vessant més crítica, reflexiva, responsable i sostenible en el consum, amb l'objectiu d'educar al consumidor i aconseguir la seva autosuficiència en les relacions de consum. Consum, punt de trobadaromandrà instal·lada a la Plaça de les Cultures de Martorell fins al 31 de març i es pot visitar, de dilluns a diumenge, de 10h a 21h, excepte els dies 27 i 28 de març.

L'Agència Catalana del Consum (ACC) participa a la 144a Fira de Sant Josep, organitzada per la Fira de Mollerussa, que té lloc del 17 al 20 de març. L'ACC informa els visitants de la fira quins són els seus drets i deures com a persones consumidores, tot explicant l'estructura del consum a Catalunya, un model que actua en favor de la protecció de les persones i que, des de la introducció del Codi de Consum de Catalunya, ha reforçat els seus objectius.

:: Destaquem

Vídeo: Balanç 2015 de l'Agència Catalana del Consum

Imatge Agència Catalana del Consum www.consum.cat

No hay comentarios: