martes, 4 de febrero de 2014

#107
Consum notícies 
Butlletí de l'Agència Catalana del Consum
2a etapa
3 de febrer de 2014
ISSN 2013-889X | butlletins anteriors
La data de consum preferent ens indica fins a quina data l’aliment té la qualitat esperada i segueix sent segur.
Sumari
  • Consum a les xarxes socials

    Pren el control de la teva economia

    Les factures clares

    Autoavaluació d'empreses

    Empreses adherides a l'arbitratge de consum

    Codi de Consum de Catalunya
  • Càpsules de consum
 

:: Actualitat

Decàleg de la persona consumidora
  • Prioritzeu la informació clara i precisa i, sobretot, fidedigne.
  • Practiqueu un consum reflexiu, us evitarà compres poc satisfactòries.
  • Pregunteu si l’empresa venedora del producte accepta canvis: no hi ha cap obligació de canviar un producte en perfecte estat, llevat que així ho anunciï.
  • Llegiu bé els documents i contractes abans de signar.
  • Aneu amb compte amb la documentació que lliureu i no faciliteu dades bancàries si no esteu ben segurs.
  • Demaneu i conserveu totes les factures i els tiquets de compra, ja que són la vostra garantia.
  • Repasseu totes les factures, els conceptes detallats, els impostos i reclameu, si hi ha un error.
  • Llegiu atentament les etiquetes i apliqueu amb cura les instruccions d’ús dels productes.
  • Escolliu una empresa adherida al sistema arbitral de consum, ja que és una garantia.
  • No tingueu por a reclamar a l’empresa, si creieu que s’han vulnerat els vostres drets.

granota texana
Es tracta d'uns pantalons tipus granota per a nadons, de la marca Free Style Baby, de la talla 12 a 18 mesos i amb el codi de barres 22036700365118.
S'han retirat del mercat perquè alguns botons es desprenien en aplicar una força inferior a la prevista per la norma, amb el risc que el nadó s'ho posés a la boca i es pogués asfixiar.

Us recomanem aquest article, de Jordi Sabaté i publicat per "Eroski Consumer" el 29 de gener de 2014.
Tracta sobre les compres in-app o integrades, que són les adquisicions realitzades des de dins d'algunes aplicacions per a guanyar nivells en videojocs, eliminar publicitat, fer renovacions de subscripcions, etc. Si no s'activen restriccions, bloquejos o paraules clau, ens podem trobar que, de maner accidental, els més joves facin compres que no volem.

El 4 de febrer, a L'Hospitalet de Llobregat, el director de l'Agència Catalana del Consum continuarà amb el cicle de xerrades pel territori per explicar als consumidors i les consumidores l'estat actual del procés d'arbitratge per participacions preferents i deute subordinat, que es va iniciar el juliol de 2012. Les següents xerrades tindran lloc el 5 de febrer a Valls, a la seu del Consell Comarcal de l'Alt Camp, i el dia 6 a Sala Maria Aurèlia Capmany del Centre Cívic Pati Llimona, a Barcelona.

:: Destaquem

Consultori de consum
Recentment hi ha hagut un frau massiu amb SMS que simulaven ser missatges de Whatsapp, i per tant gratuïts, que incitaven els receptors a respondre, però que en realitat eren SMS Premium. Què hem de fer si rebem missatges d’aquest tipus?
Primer de tot, hem de desconfiar dels SMS o missatges de WhatsApp que rebem des de números desconeguts o amb continguts sospitosos (com ara gangues, adjudicació de premis, missatges amb errors ortogràfics, etc.) i, sobretot, no hem de respondre a aquests missatges de procedència desconeguda.
Pensem també que podem sol·licitar a la companyia de telefonia, de manera gratuïta, la desconnexió als números SMS Premium.

Imatge Agència Catalana del Consum www.consum.cat

No hay comentarios: